Rätt väckarklocka

Jag behöver en klocka att ersätta mobilen med i sovrummet. Den ska vara tyst och ha självlysande visare. Dock får den inte ”lysa upp” för mycket. Köpte en digital klocka där man trycker på en knapp för att urtavlan ska lysa upp något dock var själva tryckningen jobbig då man fick sträcka sig efter klockan plus att den lös för starkt och onödigt länge. Önskar svagt ljus från visarna som lyser hela tiden och som man kan se lite från håll. Vilken ska man satsa på då?

Josefin

Kommentarer

  • Hej Josefin,

    Tack för din fråga.

    Jag hade kanske rekommenderat denna: https://www.uropenn.se/moretime-klockradio-vit. Det är en digital klocka, men den lyser lite hela tiden vilket kanske passar dina behov.

    Vi har tyvärr ingen "vanlig" väckarklocka som lyser hela tiden utan då får man trycka på en knapp ovanpå klockan för att sätta på lyset. Vi har flera väckarklockor med självlysande visare, vilken kanske kan vara ett alternativ. Här är några exempel:
    https://www.uropenn.se/vackarklocka-3617
    https://www.uropenn.se/vackarklocka-9804?___store=default&refSrc=3617&nosto=nosto-page-product1

    Återkom gärna om du har fler frågor så hjälper jag dig vidare.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Tack för svar. Väckarklocka med självlysande visare är just vad jag tänker mig, förutsatt att de lyser hela tiden utan att man behöver trycka på en knapp. Tack för tipsen du länkade. Vilken är tystast skulle du säga och lyser visarna så pass bra i mörkret att man ser vad klockan är utan att trycka på någon knapp?
    Josefin
  • Hej igen,

    Båda klockorna jag länkade ovan har svepande sekundvisare, vilket gör att de båda är väldigt tysta. Där tror jag inte att det är någon större skillnad mellan de två.
    Det är svårt för mig att säga hur bra de lyser i mörkret, men jag tror att det är så pass bra att du kan se det i mörkret.
    Du har alltid 30 dagar öppet köp och bytesrätt så jag hade nog rekommenderat dig att beställa en av dem och testa hemma.

    Återkom gärna om du har fler frågor.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene