Innehåller era smycken bly?

Hej!

Jag undrar om era smycken innehåller någon bly?
Kati

Kommentarer

  • Hej Kati,

    Stort tack för din fråga.

    EU-regler begränsar innehållet av bly i olika delar av smycken.
    Blyhalten måste vara lägre än 0,05 viktprocent. Ur&Penn följer givetvis EU:s regler och testar därför våra smycken för att kontrollera att blyinnehållet inte är högre än 0,05%. Detta gäller även för våra klockor.

    Jag hoppas att detta var till din hjälp.
    Återkom mer än gärna om du har fler frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )