Avrutet köp ändå dragits från konto?

Hej!
Idag avsåg jag handla i er butik i Allum. Biträde var ensam i butiken och såg ej att jag väntade vid kassan, då hon hjälpte annan kund vid ingången. Jag har själv jobbat i köpcentra, vet hur det är att stå ensam, och sa "ursäkta" för att visa att jag var där, frågade om hon var ensam (det är ju vanligt vissa tider på dagen) och sedan frågade jag -vänligt- den andra kunden om jag möjligen kunde få gå emellan betala. Han svarade glatt ja. Biträdet måste ha missuppfatt vad jag ansåg vara en trevlig ton och vänlig fråga från min sida, och efter viss ordväxling vid kassan om att "vänta på sin tur" med mera, så kände jag tyvärr att jag inte ville handla längre pga bemötandet. Gick därifrån innan jag insåg att summan antagligen redan dragits på mitt kort. Den står nu som reseverad i min bank, och jag vill försäkra mig om att biträdet/butiken i Allum inte lät köpet gå igenom, eller om det var för sent, gjorde en retur. Det är en summa på 98 kr, varorna jag ej köpte/lämnade på disken var ett par solglasögon (59 kr) och en korallröd hårsnodd (39 kr). Tid: mellan 13.30 och 14.30. Troligen mer exakt mellan 13.45 och 14.15. Brukar alltid vara väldigt nöjd kund hos er annars, så hoppas det märkliga bemötande berodde på en tillfälligt dålig dag för personalen. Tack på förhand och med vänlig hälsning Anna Gustavsson
Anna Gustavsson

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Tack för ditt meddelande. Men vad tråkigt att höra att du upplevt bemötandet i butik som otrevligt.

    Om pengarna har dragits från ditt kort bör det nu synas och du är då självklart välkommen tillbaka in till butiken för att göra en retur.
    Återkom gärna till mig om du har fler frågor eller om jag kan hjälpa dig vidare på något sätt.

    Önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Tack för ert trevliga och snabba svar! Summan har nu dragits, men eftersom jag inte vanligen kan passera Allum/Partille så undrar jag om detta kan lösas på annat vis, t.ex. samtal med butikens chef, eller i en annan butik? Jag bor inne i Göteborg. Jag är inte så glad över att behöva göra en extra utflykt med bil till Partille endast för detta. Kan ni hjälpa mig vidare och vem kan jag hänvisa till i frågan?  Mvh Anna Gustavsson
    Anna Gustavsson
  • Hej igen,

    Jag har pratat med butiken i Allum som verkligen beklagar det som inträffade. Om du meddelar mig vilken butik i Göteborg du har möjlighet att ta dig till kan jag kontakta dem innan du går dit och förklara läget. Eftersom du inte har något kvitto från köpet behöver jag informera butiken om vad som hänt innan du går dit så det inte blir några problem.

    Återkom till mig så löser vi detta!
    Med vänlig hälsning,
    Marlene