Trasig klocka

Köpte en klocka hos Er i fredags 20/7 när jag kom hem hade den stannat. Eftersom jag har fem mil till affären så väntade jag tills idag och åkte dit. Man bytte då batteri men efter 15 min hade klockan stannat igen. Gick då tillbaka och ville ha en annan klocka men det gick inte utan den skulle skickas på lagning. Inte roligt att ha en ny klocka som är lagad är det verkligen sant att man måste lämna den på lagning och inte får en ny klocka blir utan klocka i 14 dar. Lämnar gärna tillbaka den och får mina pengar har man inte öppet köp i 30 dar.
Anett Carlsson

Kommentarer

  • Hej Anett,

    Vad tråkigt att höra om din klocka. Våra rutiner ser ut så att vi byter batteri eller skickar klockan till service i första hand. Men eftersom klockan är så pass ny är jag säker på att det går att lösa på annat sätt. Du är välkommen tillbaka till butiken där personalen kan hjälpa dig komma fram till en lösning du känner dig nöjd med.

    Med vänliga hälsningar,
    Marlene
  • Hur gick det med uret, vågar man köpa ett ur av er och lita på smidig service vid problem?
    Mvh Erik
    Erik
  • Hej Erik,

    Tack för din fråga.
    Hur det gick i det här specifika fallet kan vi dessvärre inte svara på. Vi erbjuder ett års garanti på batteri, urverksfel och fabrikationsfel.
    Skicket på klockan avgör om vi kan byta ut klockan på plats eller om klockan istället bör repareras. Oavsett eventuella fel på klockan så är målet alltid att lösa problem på ett så effektivt och smidigt sätt som möjligt.

    Vi rekommenderar även våra kunder att försäkra klockan. Vår försäkring innefattar både stöld, förlust samt yttre skador.

    Tveka inte att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Marlene