Stulna örgängen, vad gäller?

Hej,
Jag köpte ett par sterling silver örhängen hos er för någon vecka sedan.
Tyvärr så blev de stulna för två dagar sen. Har ni någon sorts garanti eller är örhängena borta för alltid?
Berta

Kommentarer

  • Hej Berta,

    Vad tråkigt att höra om dina örhängen.
    Om du har tecknat en försäkring på smycket så går stölden på försäkringen.
    Du gör i första hand en förlustanmälan på polisens hemsida och vänder dig därefter till din närmaste Ur&Penn-butik för att få vidare hjälp med ditt ärende.
    OBS! Glöm inte att ta med dig din förlustanmälan vid ditt besök.

    Har du inte tecknat en försäkring så går stölden tyvärr inte på någon garanti.

    Med vänliga hälsningar,
    Marlene
    (Uppdaterad )
  • På er hemsida står det att man ska göra en förlustanmälan via polisen. Det gäller ett par örhängen för 99 kr. Ska det verkligen behöva anmälas till polisen?
    Therese
  • Hej Therese,

    Vid förlustanmälan behövs det en polisanmälan på förlusten.
    Detta gäller oavsett vad du har betalat för varan.
    Återkom gärna vid fler frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej,
    Jag har ett silverhalsband med trasigt lås, halsbandet är inköpt för cirka fem månader sedan.
    Får jag ett helt nytt likadant halsband eller lagar ni låset?

    Maria
  • Hej Maria,

    Tack för ditt mejl.
    Har jag förstått det rätt att du har lagt till ett Trygghetspaket vid köp av smycket?
    Du är i så fall välkommen att besöka din närmaste Ur&Penn-butik för att få hjälp med en skadeanmälan.
    Smycket skickas då in till vår serviceavdelning för bedömning och lämplig åtgärd.

    Hör gärna av dig om du har ytterligare frågor.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )
  • Hejsan de är så att mitt lås till min silver kedja har gått sönder går de på sätt att fixa den och hur mycket kommer det att kosta isåfall?
    Linus Zetterblad
  • Hej,

    Tack för ditt mejl.

    Då det är svårt att göra en bedömning av smycket via mejl rekommenderar vi dig att besöka din närmaste Ur&Penn-butik för att lämna in smycket på ett kostnadsförslag.

    Allt gott!

    Rebecka