Nickelallergi efter håltagning?

Hej!
Jag undrar ifall man kan bli allergisk mot nickel baserat på mängden nickel som eventuellt finns i era örhängen?
Har nytagna hål, bör jag oroa mig eller bara använda rent guld och silver?

Tacksam för svar!
Lovisa

Kommentarer

  • Hej Lovisa,

    Alla våra smycken och klockor är nickeltestade och godkända enligt EU:s krav. Är man väldigt känslig mot nickel brukar vi rekommendera smycken av rostfritt stål, guld eller silver.

    Om du nyligen har tagit hål i öronen bör du använda sådana smycken för att inte reagera på eventuell nickel som kan finnas i våra bijouterier.
    Ge piercingen gott om tid att läka ordentligt, därefter kan du prova att byta från rostfritt stål, guld eller silver till bijouterier.
    Skulle du märka att piercingen blir röd, svullen och/eller irriterad byter du tillbaka till de örhängen som du använt innan och som du vet inte ger någon allergisk reaktion.

    Återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )