Varför heter ni Ur&Penn?

Hej!
Jag undrar vad ”Penn” står för i Ur&Penn? Hur kommer det sig att ni heter just Ur&Penn?
Jag och mina kompisar har funderat väldigt länge på detta och hittar inget på internet. :-D
Petra

Kommentarer

  • Hej Petra,

    Tack för din fråga!
    Penn kommer från ordet penna.

    När företaget grundades 1943 av Erling Persson så hette det först Pennspecialisten och man var först i Sverige med att importera kulspetspennan.
    När butikerna började sälja klockor byttes namnet ut till Ur&Penn och det har hängt kvar sedan dess!

    Du är varmt välkommen att återkomma till mig om du har fler frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.