Lösa delar i klockan

Varför lossnar markeringarna på mina Axcent klockor för 5, 10, 15 min osv?
Har två jättefina klockor som delar lossnar i. Den som tappat flest har jag haft i ca 1 år och på den har 7 ”pinnar” lossnat och ligger lösa inuti.
Karin Jonasson

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Vad tråkigt att höra att markeringarna har lossnat i din klocka. Det är inte helt ovanligt att detta händer, men det brukar ofta vara en konsekvens av yttre påverkan, om man till exempel tappat klockan.

    Du är självklart välkommen att lämna in klockan för reparation i din närmaste Ur&Penn-butik. Har du försäkrat klockan går detta under försäkringsskyddet, annars kostar det 150 kr.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej vad kostar det att laga klockan det är lösa delar?
    Alis
  • Hej Alis,

    Det är svårt att svara exakt på vad det skulle kosta när jag inte vet vad det är för lösa delar. Vanligtvis ligger detta på från 150 kronor.
    Besök någon av våra Ur&Penn-butiker för vidare hjälp med detta.

    Jag önskar dig en fin dag,
    Med vänlig hälsning,
    Marlene