Kan man försäkra sin klocka?

Hej!

Jag undrar om ni erbjuder försäkring på era klockor? Jag har ett jobb där det finns stor risk att klockan skadas och vill därför försäkra den om det går.

Tack på förhand!
Nathalie

Kommentarer

  • Hej Nathalie,

    Tack för din fråga!

    Det finns absolut möjlighet att försäkra din klocka med vårt trygghetspaket från Solid.
    Genom att teckna vårt trygghetspaket har du möjlighet att skydda dig om oturen skulle vara framme. Ur&Penn har genom ett samarbete med Solid försäkring möjligheten att erbjuda försäkringar för alla typer av klockor och utvalda smycken. Priset på klockan avgör vad premien blir. Fördelen för dig som kund är att självrisken är mycket lägre än vid en vanlig traditionell försäkring.

    Du kan teckna trygghetspaketet i samtliga Ur&Penn-butiker och i vår webbshop i samband med att du köper klockan.

    Klicka här för att läsa de fullständiga försäkringsvillkoren.

    Hör mer än gärna av dig igen om du har fler frågor eller funderingar!
    Marlene Åkerblom
    (Uppdaterad )
  • Jag har köpt en klocka till mitt barnbarn, 9 år.
    Köpte även till Trygghetspaketet. Hur gör jag för att försäkringen ska stå i mitt barnbarns namn?
    Lena
  • Hej Lena!

    Tack för att du kontaktar oss.
    Ditt barnbarn är tyvärr för ung för att själv stå på försäkringen.
    I detta fall skulle jag rekommendera att någon av barnets föräldrar står på försäkringen istället.
    Det du kan göra då är att kontakta Solid (bifogar deras kontaktuppgifter nedan) för att göra ett byte av ägare.
    Det du behöver ha till hands för att göra bytet är ditt försäkringsnummer samt ett fullständigt personnummer på den som ska ta över försäkringen.
    Tveka inte att återkomma till mig vid eventuella frågor eller funderingar.

    Kontaktuppgifter Solid Försäkringar:
    Kundservice: 0771-113 113
    mån–fre 8–18
    E-post: kunder@solidab.se

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Emma