Jag har tappat bort min klocka, hur går jag till väga?

Hej!

Jag köpte för en tid sedan en klocka hos er som nu har kommit bort. Jag vet inte om den har blivit stulen eller om jag tappat den. I samband med att jag köpte klockan så tecknade jag även en försäkring, det vill säga ett  Trygghetspaket. Gäller försäkringen både vid stöld och förlust? Och hur går jag i så fall vidare?

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Nova

Kommentarer

  • Hej Nova,

    Tack för din fråga.
    Vad tråkigt att höra att din klocka har kommit bort, men vilken tur att den är försäkrad! Trygghetspaketet gäller vid både stöld och förlust samt yttre skador, som till exempel krossat glas.

    För att få vidare hjälp med ditt ärende så gör du i första hand en förlustanmälan hos polisen. Du tar därefter med dig din anmälan till din närmaste Ur&Penn-butik där vår butikspersonal hjälper dig vidare med ditt ärende.
    Glöm inte att även ta med dig ditt kvitto och försäkringsunderlag.
    Handläggningstiden är cirka 2-3 veckor, därefter skickas en rekvisition hem till dig. Rekvisitionen ger dig möjlighet att välja en ny klocka.

    Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta mig på nytt.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej,
    Får jag en ny klocka om jag tappar bort min klocka? Klockan är försäkrad.
    Jakob
  • Hej Jakob,

    Tack för din fråga.

    Valde du att lägga till ett trygghetspaket när klockan köptes är den försäkrad mot stöld samt förlust i 1 år efter inköpsdagen.
    Det första steget är att polisanmäla förlusten/stölden. Detta gör du enkelt på polisens hemsida.
    Tag sedan med dig polisanmälan till din närmsta Ur&Penn-butik där butikspersonalen hjälper dig vidare.

    Har du fler frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss igen.

    Med vänlig hälsning,
    Karin