Hur räknar jag ut min ringstorlek?

Hej,
Jag skulle vilja beställa en ring och behöver veta hur jag mäter storlek på fingret så att jag får rätt storlek.
Kan ni hjälpa mig?

Britt-Marie

Kommentarer

  • Hej Britt-Marie,

    Tack för din fråga.

    För att mäta ut rätt storlek kan du till exempel mäta en befintlig ring. Du mäter då tvärs över ringen från insida till insida och läser av hur många millimeter ringen är i diameter.
    Det går även bra att ta ett snöre, vira det ett varv runt ditt finger och därefter mäta längden på snöret.
    Klicka här för mer information.

    Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.