Glaskvalite

Hej har haft en Champion sapphire i många år, men nu är det dags att byta. Undrar om Champion Spider har samma starka glas?
Med vänlig hälsning, Anders

Anders Andersson

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för din fråga.
    Din tidigare klocka har haft ett safirglas vilket är något reptåligare än glaset på till exempel Champion Spider som har ett mineralglas. Mineralglaset är även det starkt och klarar vardaglig användning utan problem. Men om du önskar en klocka med safirglas så kan jag rekommendera våra klockor från Citizen, klicka här för att se utbudet.

    Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej,
    Jaghar en Citizen-klocka som är vattentät, 100 M, som har fått glaset spräckt. Går det att byta och i så fall vad kostar det?
    Mvh, Conny
    Conny Brihage
  • Hej Conny,

    Vad tråkigt att höra att glaset på din klocka har spruckit. Du är varmt välkommen in till din närmaste Ur&Penn-butik för att lämna in klockan för reparation. Att byta glaset kostar från 550 kronor.
    Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma till mig.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej,
    Jag undrar vad kostar det att byta glas på en Omega suverän 1940-tals modell?

    Med vänlig hälsning,
    Janne
    Jan-Erik Lindström
  • Hej Jan-Erik,

    Då vi inte har möjlighet att skaffa delar till Omega så rekommenderar vi dig att vända dig till en återförsäljare av Omega.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej, Jag har en DKNY med sprucket glas. Vad kostar det att byta?
    Helene
  • Hej Helene,

    Återkom gärna med klockans boettnummer, detta finner du oftast på klockans baksida och kan bestå av både bokstäver och siffror.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene