För lång armbandslänk

Jag har köpt en klocka som jag är jättenöjd med men tyvärr är den för stor runt handleden. Kan jag få hjälp med det i Ur&Penn-butiken här i stan? Vad kostar det?
Jonna

Kommentarer

  • Hej Jonna,

    Vad roligt att du är nöjd med din nya klocka! Självklart kan vi hjälpa dig med justeringen av armbandslänken.

    Lättast är om du besöker din närmaste Ur&Penn-butik. Att få rätt längd på armbandet kräver nästan alltid att man mäter mot armen. Att korta en klocka köpt hos oss är naturligtvis kostnadsfritt i alla våra butiker. Om klockan inte är köpt hos oss, är kostnaden för justeringen av armbandslänken 150 kr.

    Oftast har vår butikspersonal möjlighet att hjälpa dig med detta direkt, men om andra ärenden ligger före i kön kan det hända att du får vänta en stund.

    Återkom mer än gärna om du har andra frågor eller funderingar.
    Marlene
  • Hej! köpt en klocka hos er av märket Champion! Det är så att läderbanden börjar bli slitna, missfärgat på insidan samt börjar lukta illa. Hur mycket skulle det kosta att byta remmarna?
    Mohammed Jibran
  • Hej Mohammed!

    Kostnaden beror på vilken typ av band du väljer. Det finns band från 199 kr i alla våra butiker. Välkommen in till din närmaste Ur & Penn där personalen hjälper dig hitta ett läderband som passar till din klocka.

    Med vänliga hälsningar,
    Marlene
  • Hej, kan ni förminska klockor som inte är köpta hos er?
    Emmy
  • Hej Emmy,

    Vi har möjlighet att justera länken på de flesta armbandsur. Du är varmt välkommen in till din närmaste Ur&Penn-butik där vår butikspersonal hjälper dig vidare med ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Kan jag korta mitt armband till klockan själv? Jag har nämligen 8 mil till närmaste butik.
    Inger Mannby
  • Hej! Köpt två barnklockor Regal online till barnbarn i julklapp, men alldeles för långt armband. Vad jag kan se kan man inte beställa längd på nätet? Är det så, att jag nu måste vända mig till ngn butik för att få hjälp m detta?
    Sol-Britt Thid Hjalmarsson
  • Hej Sol-Britt,

    Tyvärr kan vi inte skriva ut alla klockorarmbands längd på hemsidan. Vi tar till oss av din åsikt och ska se över hur vi kan förbättra upplevelsen på hemsidan. Du är självklart välkommen in till din närmaste Ur&Penn-butik där personalen kan hjälpa dig hitta ett armband som passar.

    Återkom gärna om du har fler frågor.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene
  • Hej!

    Jag har beställt hem 2st klockor från Prydligt.se och jag är inte säker på om de är tillräckligt långa runt handleden. Problemet är också att de har ett 18k guldöverdrag enligt deras hemsida, men som jag och tjejen älskar.

    Kan ni på Ur o Penn hjälpa mig att förlänga dessa "armband" med liknande länkar, så att hela armbandet fortfarande är "guldfärgat"?

    Dennis Holmberg
  • Hej Dennis,

    Tyvärr har vi inga likadana länkar hos oss som det går att förlänga denna klockan med. Jag rekommenderar dig att kontakta återförsäljaren för vidare hjälp med detta.
    Återkom gärna till mig vid ytterligare frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene