Fler alarm på en klocka?

Finns det någon klocka som kan ha två larm per dag och att dessa upprepas varje dag samma tid utan nya inställningar?
Jag behöver ett armbandsur som påminner om medicin två gånger per dag.
Helena Kvarnsell

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Välkommen till vårat forum,

    Dessa modeller har larmfunktionen du behöver. Nedan länkar tar dig till vår hemsida där du hittar mer information om varje modell.
    Klicka här

    Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor eller funderingar

    Jag önskar dig en fin dag
    Med vänlig hälsning
    Karin

  • Tack!
    Helena Kvarnsell
  • Hej
    Har köpt en Casio AW-80-1A och behöver ställa om den analoga klockan.
    Hur gör man, får det inte att fungera.äå
    Kerstin
    Kerstin Nordin
  • Hej Kerstin,

    Tack för din fråga.
    För att justera den analoga tiden på klockan följ stegen nedan,

    • I Tidvisningsfunktionen, tryck C (längst ner till vänster) sex gånger för att växla till inställning av analog tidvisning. H-S visas i den digitala rutan.
    • Tryck och håll inne A (högst upp till vänster) tills den digitala tidvisningen börjar att blinka.
    • Tryck D (längst ner till höger) för att öka den analoga tiden med 20 sekunder. Tryck och håll inne D för att öka tiden i högre hastighet.
    •  Tryck D och B för att låsa förflyttningen.
    • För att stoppa, tryck valfri knapp.
    • Förflyttningen stoppas automatiskt när ett 12-timmarsvarv nåtts eller ett alarm ljuder.
    • Tryck A för att avsluta.
    •  Tryck C för att återgå till Tidvisnings-funktionen
    Jag bifogar även bruksanvisningen.

    Tveka inte att kontakta oss igen vid eventuella frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Karin