Är min Gant-klocka äkta?

Tjena.

Jag beställde en Gant klocka av er.

En Gant Seabrook W70392,
När jag får hem denna klocka så märker jag att den är fejk.

I kartongen så finns de inget certifikat att den är ifrån gant eller att de finns någon ursprunglig Gant försäkring på 2 år.

Vilket jag har fått i mina andra två gant klockor jag har beställt från Gants hemsida.

Hur kommer de sig att ni säljer fejk klockor ?

Thom Gustawsson

Kommentarer

  • Hej Thom,

    Tack för din fråga.
    Självklart är den klocka du har köpt äkta. Ur & Penn säljer inga fejkklockor. Den plocksedel du har fått med i paketet är ditt kvitto och gäller som garantibevis för klockan. Beviset gäller i våra butiker, men även från Gant som erbjuder garanti för alla deras klockor oavsett var de är köpta.

    Vad du får med i paketen när du beställer från vår hemsida och Gants hemsida kan givetvis skilja sig åt, men detta betyder inte att klockan du beställt är fejk.

    Är du inte nöjd med ditt köp är du självklart välkommen att returnera klockan.
    Återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar.

    Med vänliga hälsningar,
    Marlene
  • Hej,

    De är visst fejk, de tillverkas inte ens i GANTs fabrik, och varför får man inte en GANT box? Istället för man er egna Ur&Penn ask. Det får man ingen annanstans.
    Kalle
  • Hej Kalle,

    Självklart är våra Gant-klockor äkta och tillverkas i samma fabriker som övriga Gant-klockor. Vi har Gant-askar i våra Ur&Penn-butiker.
    Återkom gärna till mig vid ytterligare frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,

    Marlene
  • Hej,
    Jag fick hem en klocka en idag som jag skulle ge i present till min sambo. Klocklådan den kom i var trasig och det var inte originaletui. Kan man hämta ett originaletui i era fysiska butiker?
    Louise
  • Hej Louise,

    Självklart kan du besöka någon av våra Ur&Penn-butiker för att få ett originaletui till din Gant-klocka.
    Då dessa askar är otympligare att skicka med posten har vi valt dessa askar för att leveransen av klockan ska gå på smidigaste och snabbaste sätt.
    Återkom gärna till mig vid ytterligare frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,

    Marlene
  • Hej!

    Jag hakar på denna tråd då jag själv funderat på min Gant klocka som jag köpt av er på nätet. Den tickar väldigt högt och det har fått mig att fundera på om den är äkta då jag uppriktigt måste säga att jag haft fejkklockor som låtit mindre och känts mer äkta. Jag anser att en klocka för det pris jag betalat inte ska kännas så. Vad kan ni göra för att hjälpa mig?

    Hawazen
  • Hej Hawazen,

    Självklart är dessa klockor äkta.
    Om du misstänker att det är något fel på urverket i klockan är du välkommen att lämna in klockan till någon av våra Ur&Penn-butiker. Den skickas då in till våra urmakare som kommer att se vidare på detta om det är något fel på klockan.
    Återkom gärna vid fler frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,

    Marlene