Byter ni batteri på klockor?

Jag har två äldre klockor som har stannat och som jag behöver byta batteri i. Kan jag gå till närmaste Ur&Penn-butik och få hjälp med batteribytet där? Vad kostar det i så fall?

Tacksam för svar!
Olivia

Kommentarer

  • Hej Olivia,

    Tack för din fråga!

    Vi utför batteribyten på de flesta klockor, vanligtvis direkt på plats i våra butiker.
    Om du har en vattentät klocka, behöver den trycktestas efter utfört batteribyte för att säkerställa att den fortfarande är vattentät. Vi utför då ett trycktest, vilket också görs på plats i de flesta Ur&Penn-butiker.
    Dock kan det hända att din klocka skickas till vår serviceverkstad för batteribyte och trycktest. Detta är självklart något du blir informerad om i samband med ditt besök i butiken.

    Prislista:
    • Batteribyte exklusive/inklusive trycktest: 199-229 kr
    • Byte av 3V-batteri utan trycktest (vanligt vid digitala klockor): 249 kr
    • Byte av 3V-batteri med trycktest (vanligt vid digitala klockor): 299 kr
    För fler prisuppgifter och kostnadsförslag går det även bra att kontakta din närmaste Ur&Penn-butik.
    Klicka här för kontaktinformation.

    Jag hoppas att detta kan vara till hjälp.
    Hör gärna av dig vid fler frågor och funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )
  • Hallå!
    Finns det möjlighet att endast få hjälp i butik med att sätta tillbaka locket på klockan?
    Karolina
  • Hej Karolina,

    Vi brukar kunna stänga de flesta klockor. Du är välkommen in till din närmaste Ur&Penn-butik där vår butikspersonal kan hjälpa dig vidare.

    Med vänlig hälsning,
    Marlene
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.