Är era smycken och klockor nickelfria?

Hej!

Jag undrar om era smycken är nickelfria?
Iveta

Kommentarer

  • Hej Iveta och stort tack för din fråga!

    Alla Ur&Penns smycken är nickeltestade enligt EU-regler. Reglerna begränsar hur mycket nickel som får läcka ut från produkter som kommer i direkt och varaktig kontakt med huden. Gränsen är satt till 0,5 mikrogram per cm2 och vecka.

    Jag hoppas att detta var till din hjälp!
    Återkom mer än gärna om du har fler frågor om våra produkter.
    Marlene
    (Uppdaterad )
  • När du säger ”per vecka” menar du att man endast får använda ett par örhängen per vecka då med 0,5 microgram nickel??
    Sofie
  • Hej Sofie,

    Nej, det är hur mycket nickel smycket får läcka ut under en viss tidsperiod inte en riktlinje för hur länge du kan använda smycken med nickel i. Eftersom alla våra smycken är godkända enligt dessa regler behöver du inte oroa dig för hur länge smycket kan sitta i.

    Hoppas detta gav svar på din fråga, annars får du gärna återkomma.

    Marlene
  • Är alla smycken helt nickelfria?
    Jennie
  • Hej Jennie,

    Nickelhalten kan variera från smycke till smycke.
    Om du är väldigt känslig så kan du känna av ämnet vid användning.
    Skulle du märka att piercingen blir röd, svullen och/eller irriterad byter du tillbaka till de örhängen som du använt innan och som du vet inte ger någon allergisk reaktion.

    Jag hoppas att detta besvarade din fråga, i annat fall är du givetvis varmt välkommen att återkomma.

    Marlene
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.