Allergisk reaktion av klocka

Hej!

Fick denna klocka i julklapp och precis där kronan trycker emot min hand ibland har jag fått en allergisk reaktion.
Det står inget i infon vad materialet är annat än baksidan av klockan.
Skulle uppskatta svar så jag vet inför framtida köp vad det är jag är allergisk emot.

Med vänlig hälsning, Kajsa

Kajsa

Kommentarer

  • Hej Kajsa,

    Vad tråkigt att höra att du har fått en allergisk reaktion.
    En del av materialet i klockan består av "alloy" en blandning av olika metaller och det kan vara den blandningen som din hud reagerar på.
    Det kan även finnas en väldigt låg halt nickel i klockan som också kan spela in.

    För en del hjälper det att måla på ett tunt lager genomskinligt nagellack, andra använder en möbeltass om ytan som ger reaktionen är större.
    Du är varmt välkommen att återkomma till mig om du har fler frågor eller funderingar.

    Jag önskar dig en fin dag.
    Med vänlig hälsning,
    Marlene